یزدفردا "سید محمد خاتمی با اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تقدیر الهی بر تدبیر من غلبه کرد

سید محمد خاتمی , رییس شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز گفت : با جدیت در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران شرکت می کنم.

فایل صوتی سخنرانی خاتمی و اعلام کاندیداتوی وی را با کلیک کردن بر اینجا دانلود کنید


خاتمی یکشنبه 20 یهمن در مراسم افتتاح سایت مجمع روحانیون مبارز در میان تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی افزود : با جدیت اعلام می کنم که در انتخابات ریاست حمهوری شرکت می کنم ،اما چند نكته در اين ميان مهم به نظر مي رسد يكي اين كه احيانا بيان شده كه من دچار ترديد بوده‌ام، من هيچگاه ترديد نداشته‌ام گرچه تدبير خاصي براي حضور در صحنه و اين كه چه كسي و به چه صورتي شركت كند، داشتم.
خاتمي افزود: اما مگر مي شود كسي نسبت به انتخابات بي تفاوت باشد؟ ما دلبسته به اين كشور هستيم و عظمت آن را مي خواهيم و آرمان‌هاي انقلاب ما نيز همين است. مگر مي توان نسبت به حضور در اين عرصه ترديد داشت؟ خدا را شكر كه ما بي تفاوت نيستيم و حق و وظيفه خود مي دانيم كه در صحنه حضور داشته باشيم، انقلاب متعلق به مردم و كشور است.
خاتمي گفت: همه ما نسبت به كشور احساس تعهد مي كنيم و اين كه چگونه حضور بيابيم تدبير در كار بود اما تقدیر الهی بر تدبیر من غلبه کرد.
وي ادامه داد: نكته دوم اين كه اين حضور، جا را براي هيچ كس و هيچ جرياني تنگ نمي كند، راه باز است و حضور و شور مردم هم با اهمیت است. چرا که معتقدم حضور افراد با سلايق مختلف مي تواند زمينه حضور مردم در انتخابات را پرشور كند . جا براي هيچكس تنگ نيست و اميدوارم اين حضور و حضورهاي ديگر زمينه حضور حداكثري مردم در عرصه باشد و هر چه باشد خير است.
رئيس جمهور سابق كشورمان گفت: نکته سوم اين است كه در اينجا از همه كساني كه حمايت كرده اند و یا قصد حمایت دارند ، تقدير مي كنم و خودم را سرباز كوچك براي ملت مي‌دانم و طبعا در هر كجا كه باشم بعد از خدا خودم را در برابر ملت ايران مسئول مي دانم و معتقدم كسي كه در راس قوه اجرايي كشور قرار مي گيرد از نسبت مساوي با آحاد ملت ايران برخودار است و همواره كوشيده ام با قوت و قدرت و اميدواري به آينده تشكل ها حضور داشته باشند و بستر نقد رونق بيشتري داشته باشد.
سيد محمد خاتمي اظهار داشت: در آستانه سالگرد پيروزي باشكوه انقلاب ، جامعه نوين ايران كه حيات خود را با پيروزي انقلاب آغاز كرد به دهه چهارم عمر خود وارد مي‌شود و يكي از افتخارات مجمع روحانيون مبارزه پايبندي به انقلاب و آرمان هاي بلند آن و راه انديشه امام و توجه به خواست تاريخي ملت ايران براي اعتلاي دين، پيشرفت، استقلال و عدالت است.
خاتمي ادامه داد: ملت ايران به اين اصل پايبند است و عمدتا كساني كه به اسلام و ايران دل بسته اند حتي انتقاد و اعتراض آنها نيز از پايگاه پايبندي به اين آرمان ها است و نقد خود را از اين دريچه بيان مي كنند كه آيا آنچه صورت مي گيرد منطبق با آرمان ها است؟
رئيس بنياد باران ادامه داد: به همين دليل نيز شاهديم هر ساله سالروز انقلاب چه باشكوه برگزار مي شود و اعضاي مجمع روحانيون مبارزه نيز همگام با ملت در راهپيمايي باشكوه 22 بهمن شركت مي كنند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا